Bedrijfstelefonie van AVAYA en Cisco

VoIP - ook wel Voice over Internet Protocol (IP) - is de basis voor kostenefficiënte telefonische communicatie en voor geavanceerde toepassingen voor Unified Communications die uw manier van zakendoen compleet kunnen veranderen. Met behulp van VoIP-telefoons kan uw bedrijf kosten verlagen, samenwerking verbeteren en productiviteit verhogen op een wijze die niet gerealiseerd kan worden met reguliere zakelijke telefoons.

Cisco en AVAYA's Unified Communications gaan nog een stap verder dan IP-communicatie door gebruik te maken van geavanceerde technologieën als Session Initiation Protocol (SIP) en aanwezigheidsstatus om, in combinatie met mobiliteitsoplossingen, ervoor te zorgen dat alle vormen van communicatie via VoIP-telefoons eenvoudig en soepel verloopt, ongeacht de locatie, het tijdstip of de gebruikte apparatuur.

Cisco IP Telefoon 7945
AVAYA Telefoon

Het nieuwe werken

VoIP telefonie is niet meer weg te denken in de huidige ICT. De grotere bedrijven maken al jaren gebruik van VoIP telefonie / IP communicatie. Door de behoefte naar kostenverlaging, initiatieven als “het nieuwe werken” en behoefte aan integratie en convergentie, wordt deze technologie meer en meer toegepast in de zakelijke markt.

Voordelen van VoIP telefonie

Eén netwerk

Waar traditionele telefonie de telefoongesprekken binnen het bedrijf over een apart netwerk stuurt, gebruikt VoIP-telefonie het aanwezige computernetwerk. Er hoeft maar één circuit van kabels, patchkasten en actieve componenten aangelegd en beheerd te worden. U hoeft niet meer te kiezen voor een indeling van telefonie- én data-aansluitingen, maar kunt volstaan met alleen data-aansluitingen.

Gebruikersgemak

Extra VoIP toestellen voor nieuwe medewerkers zijn snel aangesloten via uw bestaande computernetwerk. De toestellen zijn voorzien van ingebouwde switch zodat geen extra netwerkaansluitingen nodig zijn. Ook interne verhuizingen zijn eenvoudig. De medewerkers toetsen hun gebruikersnummer in op de IP telefoon op hun nieuwe werkplek, waarna ze direct kunnen bellen met dezelfde functies als voorheen. En met behoud van hetzelfde telefoonnummer. Programmeren van de centrale is er niet meer bij.

Lagere kosten

Doordat VoIP telefonie gebruik maakt van het computernetwerk, ligt het onderhoud ook direct bij uw netwerkbeheerder. Dure onderhoudscontracten met externe partijen zijn niet meer nodig. Zijn meerdere locaties onderling verbonden door IP, VPN of WAN, dan is het telefonieverkeer onderling gratis. Tevens scheelt dit in de capaciteit van de externe telefonielijnen.

Daarnaast kunnen IP telefooncentrales worden uitgerust met Session Initiation Protocol telefoonlijnen hierdoor vervallen traditionele ISDN lijnen. SIP lijnen zijn spraakkanalen die via het internet worden aangeboden waardoor de uiteindelijke gesprekskosten in de meeste gevallen een stuk lager komen te liggen dan bij ISDN.

Thuiswerken

Zodra thuiswerkers een verbinding met het bedrijfsnetwerk hebben, kunnen zij hun VoIP telefoon aansluiten en diensten gebruiken zoals ze die ook op kantoor ter beschikking hebben. De grote voordelen: bereikbaar onder hetzelfde nummer, geen kosten voor intern bellen, kosten worden direct meegenomen in de centrale telefoonafrekening.

VoIP telefonie: kosten verlagen & productiviteit verhogen

Voeg spraak, video en data samen op één veilig netwerk met VoIP Telefonie. Verlaag kosten & verbeter de productiviteit en mogelijkheden voor samenwerking.

Dit alles kan zeer goed gecombineerd worden met een zakelijke VPN verbinding van MGpc, zie hiervoor onze aparte pagina over Zakelijke VPN verbindingen

om onderling locaties te koppelen.

Merkinformatie

AVAYA

AVAYA is een wereldwijd opererende aanbieder van communicatiesystemen, -applicaties en -diensten voor het bedrijfsleven. De onderneming levert intelligente communicatie oplossingen voor meer dan één miljoen organisaties. Van klein tot heel groot, op alle continenten. Het belangrijkste platform van AVAYA is op dit moment de IPO500 v2. Deze is geschikt voor het MKB en doormiddel van expansiemodules uit te breiden naar het grotere segment.

Avaya telefonie

Cisco

Vandaag de dag zijn netwerken een essentieel onderdeel van onze communicatie. De hardware, software en diensten van Cisco worden ingezet om internetoplossingen te creëren die individuen, bedrijven en landen in staat stellen om hun productiviteit te verhogen, klanttevredenheid te vergroten en hun concurrentiepositie te versterken. Voor Cisco geldt voor het MKB het UC500 platform als belangrijkste pion, waar eveneens de Callmanager Express vaak gezien wordt. Voor het hogere segment heeft Cisco de Callmanager in hun portfolio.
.Cisco telefonie

 

Gratis Windows 10 upgrade

Upgrade nu naar Windows 10 en betaal alleen upgrade kosten. Lees meer ->

Ondersteuning Windows XP

De ondersteuning voor Windows XP wordt beeindigd op 8 april 2014 Lees meer ->

Reclamebord hoofdveld

MGpc heeft een reclamebord geplaatst op de sportvelden van Dalfsen.
Lees meer ->

Sponsor "Corner voetbaltoernooi"

MGpc ontwerpt poster voor het Corner voetbaltoernooi.
Lees meer ->

Sallandstart.nl

MGpc heeft een nieuwe regionale startpagina gelanceerd. Zie onderstaande link voor meer info.
Lees meer ->